Forside Klummer Om at kende vor tid
Om at kende vor tid Udskriv Email
Skrevet af Jørn Nielsen   
Onsdag, 09. juni 2010 08:44



De ”forstod sig på tiderne, så de skønnede, hvad Israel havde at gøre.”  (1. Krøn. 12:32)



Min gamle, norske evangelist-ven, Rolf Svindland, som for længst er hjemme hos Herren, og som ofte talte om vigtigheden af, at vi kender tiden eller ”tidernes tegn” (Matt. 16:3) for på den måde at sætte selve evangeliet og løftet om Herrens komme i aktuelt relief, pegede på 3 sådanne tegn i vor tid, nemlig 1) Israel (viseren på det profetiske ur),  2) EU (som på hans tid hed EF, og som han mente ville bane vej for Antikrist) og 3) kirkernes verdensråd (som udtryk for endetidens økumeniske, frafaldne kirke og kristenhed).

Han holdt sig godt orienteret om både nærsamfundets og den internationale situation og blev aldrig træt af at pege på samme lysende håb og løfte, som Billy Graham gjorde overfor Churchill i en audiens i Downing Street i 1954, da han blev spurgt om, der fandtes noget håb for verden af i morgen:  ”Ja, jeg har håb.  Kristus kommer igen!” -  General MacArthur sagde noget lignende i 1942 til sine betrængte tropper i Filippinerne:  ”I shall return!”

I disse dage er det Israel, som er ”på”.  Lad os i al tumulten sammen holde et åndeligt ”time-out” over en åben Bibel og tænke i profetiske baner og på, hvor aktuelt Guds ord er.  Det var det for Billy Graham i en audiens, som var berammet til 10 minutter, men som varede i 40 minutter, og det er det for os i dag, ja mere end nogensinde, ej mindst overfor en desillusioneret verden!

-jn-

5.6.10

 
Copyright © 2024 For Kristus. Alle rettigheder reserveret.
 

Til eftertanke

”Ethvert skrift er indblæst af Gud”

(2. Tim. 3:16)