Forside Klummer Når Kristus forherliges i skrøbelighed
Når Kristus forherliges i skrøbelighed Udskriv Email
Skrevet af Jørn Nielsen   
Søndag, 15. november 2009 02:33



”…som det da også er min inderlige længsel og mit håb, at jeg ikke skal blive til skamme i noget, men at Kristus nu som altid med al frimodighed må blive forherliget i mit legeme, enten det bliver gennem liv eller død.”  Fil. 1:20

Jeg er ikke fri for at føle mig lidt forstemt over nogle e-mails, jeg modtager, men fejlen er nok min.  Det drejer sig om deltagende ord, der handler om mit helbred.  Jeg har måske selv lagt op til det, hvad jeg  dybt beklager.  Det er selvfølgelig en velsignelse med god helse som en Herrens velgerning, men mere end noget andet er min bøn Fil. 1:20, nemlig at Kristus må blive forherliget gennem mit forkrænkelige legeme – enten det bliver gennem liv eller død.

Selvom jeg lige nu nok kommer i karambolage med de, der mener, at ingen behøver at være syge, fordi Jesus har taget vore sygdomme på korset (hvilket er en forkert udlægning af Es. 53:4), er det en kendsgerning, at Herren er blevet herliggjort også gennem syge legemer.  De fleste af os har hørt om den lamme kvinde, Joni, i USA, hvis vidnesbyrd er gået verden over til velsignelse for mange.  Men lad mig nævne endnu et ex (ud af mange), som står mig meget nær:

Jeg er i løbende, opbyggelig korrespondance med en vidunderlig  kvinde og mor til 3 dejlige børn i Californien og lykkelig gift.  Hun er datter af en af mine bedste venner, som Herren pludselig tog fra os for vel et års tid siden.  Hun har en kronisk, skæv rygsøjle, som lægerne ikke kan gøre noget ved, og som giver mange smerter.  Vi har bedt meget for denne kvinde, Sandra, men det har ikke behaget Herren at gribe ind med helbredelse.  Hun er i mine øjne en ny udgave af den verdenskendte Joni.  Hendes breve ånder af liv og vederkvæger min ånd.  Det er vidunderligt at lade hende dele med mig sit Kristus-vidnesbyrd i hendes prosaiske hverdag.  Hun er i sandhed et ex på et skrøbeligt menneske, i hvis legeme Herren herliggøres til velsignelse for hendes omgivelser.

Denne lille klumme skal ikke være en bibelsk belæring af mit standpunkt, selvom jeg kunne have stor lyst til det, men blot slå fast, at Herren har i denne verden sine ”Joni´er” blandt sine prøvede børn, og kun evigheden vil engang afsløre, hvad Han fik ud af deres liv.  Jeg véd ikke, om dette kan være til opmuntring for en eller anden.  Jeg håber det.
-jn-

P.S.  Selvfølgelig tror jeg, at Herren kan gribe ind til mirakuløs helbred

 
Copyright © 2024 For Kristus. Alle rettigheder reserveret.
 

Til eftertanke

”Ethvert skrift er indblæst af Gud”

(2. Tim. 3:16)