Forside Artikler Har Gud eller ”ingenting” været der hele tiden?
Har Gud eller ”ingenting” været der hele tiden? Udskriv Email
Skrevet af Jørn Nielsen   
Lørdag, 10. oktober 2009 13:09



”Han talede, så skete det, Han bød, så stod der dér!”  (Salme 33:9).  -  ”I tro fatter vi, at verden er blevet skabt ved Guds ord….”  (Hebr. 11:3)

En avislæser ringede på min mobil ude i det fri i forgårs:   ”Hvis du var blandt muslimer, ville du så ikke selv have været muslim?”  -  ”Måske, men i det ”kristne” Danmark er vi 5 millioner og kun få har taget imod Kristus som deres Frelser.  Hvad tror du selv?”  -  ”På videnskaben!” -  ”Javel,  hvilken?” – ”Den sunde fornuft.”  Han fortsatte:  ”Tror du, Gud skabte verden på 6 dage?”  -  ”Ja!” -  ”Så har vi ikke mere at tale om, farvel!”

Her midt i det genopstandne, florissante forår siger både min sunde og oplyste fornuft mig:  ”Dette er en Konges værk!”  Alligevel vil evolutionisterne pådutte os forestillingen om, at alt er kommet af ingenting.  Hvor jeg dog elsker den dreng, der sagde højt i en biologitime:  ”I kan da nok forstå, at det er bedre at tro, at Gud har været der hele tiden, end at ”ingenting” har været der hele tiden!”

Da en indfødt i Papua New Guinea hørte, at man  i den vestlige verden rask væk troede, vi kom af ingenting, sagde han:  ”De må da være dumme!”

At blive en kristen, en ny skabning i Jesus Kristus, tager ikke 6 dage, men sker i samme splitsekund, Han barnligt modtages i et troende hjerte.  Fra da af indrømmer vi uden problemer Skriften den ære at være mere lærd, end vi er som troens trygge kompas og lys i liv og i død.

-jn-

 
Copyright © 2024 For Kristus. Alle rettigheder reserveret.
 

Til eftertanke

”Ethvert skrift er indblæst af Gud”

(2. Tim. 3:16)