Forside Artikler På lånt tid
På lånt tid Udskriv Email
Skrevet af Jørn Nielsen   
Mandag, 19. september 2016 22:49


Her i vesten kan vi frit forkynde.  Men gør vi det? Eller har vi misbrugt friheden til tomme "sysler" (2. Tim. 2:4), som har lammet vor "krigstjeneste?"

Ekkoet fra Kinas kristne lyder endnu:  "Vi forfølges, men I forføres!"  Ja, midt i al friheden.

Men vort æggeblommeliv vil ophøre.  Rædslerne om kristnes lidelser i fx Nordkorea, Somalia og fjernøsten, kan en dag blive vor virkelighed, hvor ufattelig det end lyder.  Vi kører på "lånt tid".

Sammenlign - men gør det varsomt! - med apostlenes første tid.  Indtil år 60 kunne Paulus regne med en vis romersk neutralitet/beskyttelse, men siden havde han og andre kristne ikke mere nogen eksistensberettigelse.
Kejser Nero gik fra år 64 til angreb på de kristne, netop da Paulus i år 64/65 stod som et ensomt, anklaget og svigtet vidne ved kejserens domstol efterfulgt af henrettelse og udgydelsen af hans martyrblod.

Jeg afviser spekulativt, teologisk nonsens,  men det er ikke "spekulation", når Guds ord lærer, at Satan, før Herrens komme, vil spille ud med sit sidste trumfkort omtalt som "dyret", "den lovløse", "fortabelsens søn", "antikrist", m.m.,  der en kort tid  skal forføre en undrende verden og med succes "føre krig mod de hellige"  (Åb. 13:7).

Jo, jo, men ikke menigheden, siges det. Er det nu osse så sikkert?  Trængsler venter den (men ikke Guds vrede! 1. Tess. 1:10, 5:9), men jeg vedgår ærligt, at gid de talte sandt de, som afviser nogen trængsel for Kristi menighed.  Er det ikke blot ønsketænkning uden hjemmel i ordet?

Lige nu kan vi vidne frit blandt fortabte sjæle, men det bli´r ikke ved med at være "en gratis omgang". Fysisk forfølgelse når også vesten en dag.

20.9.16 - jn

(Er du uenig? Da retled mig gerne,-  lad os i så fald ydmygt praktisere Ap.G. 17:11)

 
Copyright © 2024 For Kristus. Alle rettigheder reserveret.
 

Til eftertanke

”Ethvert skrift er indblæst af Gud”

(2. Tim. 3:16)