Normal
0
21
false
false
false
DA
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
Johny Noers sidste bog ”Prisgivet” *) lægger op til en
stævning mod lovgiverne bag loven om homovielser med påstand om grundlovsbrud, hvis
kirkens hovedbekendelsesskrift, selve Bibelen, skal tages for
pålydende. Bogen rejser således spørgsmålet: Hvor alvorligt bør Bibelen
tages? Eller kan den ”gradbøjes”, pacificeres eller neutraliseres
med henvisning til en tid, som ikke gælder mere?
Med denne ”provokerende” dagsorden bør bogen læses uanset,
om der fra kristent hold er enighed om at føre en retssag eller ej, for – lyder
indvendingen - hvad gavner det? Kan sagen i det hele taget
vindes? Men det afgørende er vel, at der fra kristent hold bliver stillet
knivskarpt ind på en grundlovsstridig, ubibelsk homovielseslov.
Statsmagten og ledende kirkefolk vil benægte
grundlovsbrud. Man må selvfølgelig nødtvungent indrømme, at homoseksuel
praksis strider mod Bibelen, og at et ægteskab mellem to mennesker af samme køn
ikke er et bibelsk ægteskab, men det teologiske argument vil være, at Bibelen
ikke altid skal tages bogstaveligt, og at apostlen Paulus ikke altid taler med
guddommelig myndighed, når han fx i Rom.br.´s kap. 1 så utvetydigt
forkynder Guds dom over den ”skamløshed” og de ”vanærende lidenskaber”, der
udtrykkes i ”begær efter hverandre” (underforstået: af samme
køn). Men hvem taler da med guddommelig myndighed?
Tja, hvem gør? Hvis nogen endelig skal indrømmes ”myndighed”, ja så må
det være de gejstlige. Det er dem, den ikke-troende kirkeminister
kynisk og ensidigt støtter sig til.
Hvor står frikirkerne i denne sag? Ofte meget lunkent.
Så en evt. stævning vil ikke stringent blive frikirkerne mod folkekirken, men
både fra Folkekirken selv, frikirker, katolsk kirke og fra enkeltpersoner uden
kirkeligt medlemskab, vil der være mange af ”de stille i landet” (Salme 35:20),
som ikke vil være så ”stille” mere, når det virkelig gælder, men højlydt råbe
et bibelsk ”NEJ til ugudelighed og verdslige begæringer” (Tit. 2:12),
hvortil også hører den populære, men naturstridige homoseksualitet.
Ja, Gud give, at et sådant ”NEJ” vil blive hørt hånd i hånd
med et evangelisk ”JA” til hver den, der vil omvende sig og tage imod de
fortabtes absolut eneste Frelser, vor Herre Jesus Kristus, mens tid er. Sådan
lyder Hans korteste vækkelsesprædiken: ”Tiden er inde, og Guds rige
er kommet nær, omvend jer og tro på evangeliet!” Mk. 1:15
*) Se: http://www.pilgrimforlag.dk/www.pilgrimforlag.dk/Forlaget-Pilgrim-Convoy-Velkommen.html
29.12.12 – jn
|