Forside Artikler Hvor længe skal ”de stille i landet” forblive stille?
Hvor længe skal ”de stille i landet” forblive stille? Udskriv Email
Skrevet af Jørn Nielsen   
Lørdag, 29. december 2012 06:58

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel - Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}


 

Johny Noers sidste bog ”Prisgivet”  *) lægger op til en stævning mod lovgiverne bag loven om homovielser med påstand om grundlovsbrud, hvis  kirkens hovedbekendelsesskrift, selve Bibelen, skal tages for pålydende. Bogen rejser således spørgsmålet:  Hvor alvorligt bør Bibelen tages?   Eller kan den ”gradbøjes”, pacificeres eller neutraliseres med henvisning til en tid, som ikke gælder mere?

 

Med denne ”provokerende” dagsorden bør bogen læses uanset, om der fra kristent hold er enighed om at føre en retssag eller ej, for – lyder indvendingen - hvad gavner det?   Kan sagen i det hele taget vindes?  Men det afgørende er vel, at der fra kristent hold bliver stillet knivskarpt ind på en grundlovsstridig, ubibelsk homovielseslov.

 

Statsmagten og ledende kirkefolk vil benægte grundlovsbrud.  Man må selvfølgelig nødtvungent indrømme, at homoseksuel praksis strider mod Bibelen, og at et ægteskab mellem to mennesker af samme køn ikke er et bibelsk ægteskab, men det teologiske argument vil være, at Bibelen ikke altid skal tages bogstaveligt, og at apostlen Paulus ikke altid taler med guddommelig myndighed, når han fx i Rom.br.´s kap. 1  så utvetydigt forkynder Guds dom over den ”skamløshed” og de ”vanærende lidenskaber”, der udtrykkes i ”begær efter hverandre”  (underforstået:  af samme køn).   Men hvem taler da med guddommelig myndighed?   Tja, hvem gør? Hvis nogen endelig skal indrømmes ”myndighed”, ja så må det være de gejstlige.  Det er dem, den ikke-troende kirkeminister kynisk og ensidigt støtter sig til.

 

Hvor står frikirkerne i denne sag?  Ofte meget lunkent.  Så en evt. stævning vil ikke stringent blive frikirkerne mod folkekirken, men både fra Folkekirken selv, frikirker, katolsk kirke og fra enkeltpersoner uden kirkeligt medlemskab, vil der være mange af ”de stille i landet” (Salme 35:20), som ikke vil være så ”stille” mere, når det virkelig gælder, men højlydt råbe et bibelsk ”NEJ til ugudelighed og verdslige begæringer”  (Tit. 2:12), hvortil også hører den populære, men naturstridige homoseksualitet.

 

Ja, Gud give, at et sådant ”NEJ” vil blive hørt hånd i hånd  med et evangelisk ”JA” til hver den, der vil omvende sig og tage imod de fortabtes absolut eneste Frelser, vor Herre Jesus Kristus, mens tid er. Sådan lyder Hans korteste vækkelsesprædiken:  ”Tiden er inde, og Guds rige er kommet nær, omvend jer og tro på evangeliet!”  Mk. 1:15

 

*)  Se:  http://www.pilgrimforlag.dk/www.pilgrimforlag.dk/Forlaget-Pilgrim-Convoy-Velkommen.html

 

29.12.12 – jn

 
Copyright © 2024 For Kristus. Alle rettigheder reserveret.
 

Til eftertanke

”Ethvert skrift er indblæst af Gud”

(2. Tim. 3:16)